Tuesday, May 10, 2011

Hajar @ Amal Islami

Practice makes perfect
Program JAIS, Amal Islami diadakan pada 7 Mei 2011 kali ini bertempat di SRA Sungai Tua. Puteri kedua kami, Hajar mewakili KAFA Al Huda Bt. 11 menunjukkan skil Khat dalam kategori Tahap 2. 2 Tahun lepas Sarah mencuba nasib dalam syarahan Bahasa Arab.

Hajar in action
Menurut Ust Mahama, sifu khat, biasanya pertandingan khat yang menarik paling ramai peserta, dijangka lebih 120 pelajar akan mengambil bahagian dalam dua tahap. Makanya untuk mengekalkan rekod sekolah di mana KAFA Al Huda adalah juara kategori lelaki Tahap 2 peringkat negeri Selangor tahun lepas, latihan intensif diperlukan. Kata Ustaz markah khat 50%, hiasan corak 30% dan bakinya kekemasan.

Ustaz yang mengawasi pertandingan memberikan reaksi positif "Anak enta?InsyaAllah boleh menang."

Kami pun menunggu pengumuman keputusan sampai zuhor tetapi kerana masalah teknikal, juri kena mesyuarat dulu sebelum keputusan pemenang bagi tahap 2 lelaki dan perempuan yang hanya diumumkan pada Selasa. Kami mendoakan KAFA Al Huda bagi kedua-dua kategori terutamanya anak kami Hajar berjaya mendapat tempat pertama dan pergi ke peringkat daerah selepas ini.

2 comments:

  1. hajar oo hajar..ikut jejak langkah abahnye la..:)
    dulu bang bu dpt no1 pastu pegi daerah kalah..
    all da best k:)

    ReplyDelete
  2. alhamdulilah, Kafa Al Huda juara lelaki & perempuan. thanx la bang bu. lepas ni ke zon Selayang pulak bulan jun

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...