Friday, December 30, 2011

Kasih Sayang Atuk


Flashback... Ogos 1999 ... Atuk mendukung Sarah sambil mengelilingi Kaabah. Sarah yang baru menjangkau 1 tahun 8 bulan pada masa tu memang lincah, pantang kami lepa, pasti dia akan hilang dari pandangan. Risau benar Atuk kalau-kalau Sarah hilang di celah-celah jemaah Umrah pada ketika itu. 

Begitu Atuk...  tidak pernah rasa susah demi kasih sayang kepada cucu-cucunya. Bagi saya, kasih sayang Atuk kapada cucu-cucunya melimpah-ruah.Belum pernah saya lihat atau dengar Atuk mengeluh kerana kepenatan melayan kerenah cucu-cucu beliau, malahan Atuk sendiri yang akan menawarkan diri untuk berbuat apa sahaja demi kebahagiaan cucu-cucunya. 

Kemuncak kasih sayang Atuk yang tidak mungkin saya lupa ialah berangkatnya kami menunaikan  Ibadat Haji pada musim Haji 2008 sekaligus meninggalkan anak-anak  bawah jagaan Atuk...memang keputusan yang amat berat bagi saya sebagai seorang ibu... tetapi Atuk memberi semangat dan meyakinkan bahawa Allah akan memudahkan segala urusan , usaha, tawakal dan doa, semua akan berjalan lancar.

Dari Allah kita  datang, kepada Allah kita dikembalikan.... 

Ya Allah... Sinarilah kubur Allahyarham Haji Abu Talib dengan cahaya Mu,
                  Lapangkanlah kuburnya, jenganlah engkau sempitkan,
                  Tempatkanlah arwah bersama Salafussoleh
                  Ringankan hisabnya ,
                  Masukkanlah  beliau ke dalam syurga, jauhilah beliau dari azab api neraka.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...